شبح آموزش و پرورش ، ایجاد شده توسط اصل ژاپنی “کنار هم” ، که اجازه نمی دهد جهش و شکست
[ad_1]
<Европа смята, че "е жалко да се премине към по-висок клас, без да се разбира съдържанието", но Япония смята, че "е жалко да се постави бюрото рамо до рамо с по-ниските"> شورای مرکزی آموزش وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ریوا در حال بحث و بررسی است و گزارش نهایی به زودی انتظار می رود. با بررسی پیش نویس گزارش ، گفته می شود که آموزش کودکان برای انجام در مدرسه ریوا را می توان به “یادگیری بهینه فردی” و “یادگیری مشترک” تقسیم کرد. مورد دوم ، یادگیری گروهی است که از طریق روابط با مردم و تجربیات زندگی واقعی آموخته می شود و همان چیزی است که مدارس ژاپن در آن مهارت دارند. اولین مورد با سرعت هر فرد آموخته می شود و با تنوع بخشیدن به زمینه کودکان و دانش آموزان ، مانند کودکان خارجی و کودکان معلول ، اهمیت بیشتری پیدا می کند. همچنین ترکیب اصول آموزش و یادگیری توصیه می شود. اصل ثبت نام این است که برای مدت معینی آموزش یکسانی را به گروه هدف ارائه دهید و ارتقا به طور خودکار با اخذ یک موضوع رسمی تأیید می شود. اصل اکتساب بر درجه تسلط بر مطالب تأکید دارد و با ارائه محتوای مختلف آموزشی متناسب با سطح ، سطح اصلی اغلب حفظ و حذف می شود. اصل آموزش با آموزش مشترک (گروهی) و اصل آموزش با آموزش بهینه فرد (فردی) مطابقت دارد. همانطور که در بالا ذکر شد ، نیاز به آموزش فردی و بهینه در حال افزایش است ، بنابراین درج عنصر تسلط لازم است. همانطور که در سطح تسلط بر سطح درک مطالب تأکید شده است ، بازداشتهای (شکست) ابتدایی بسیاری از کودکان با نمرات ضعیف وجود دارد. کودکانی که می توانند خلاف این کار را انجام دهند نیز حق دارند از درس ها بگذرند و محتوای پیشرفته بگیرند. این تحصیلات در ژاپن اجباری نیست ، اما در سایر کشورها متفاوت است. هدف از نظرسنجی بین المللی توانایی های علمی PISA 15 سال است ، اما اگر توزیع نمرات ثبت نام درجه استاندارد یا پایین یا بالاتر باشد ، همانطور که در نشان داده شده است ، <Фиг. 1>. در مورد ژاپن ، همه شرکت کنندگان PISA دانش آموزان سال اول دبیرستان هستند ، نمره استاندارد برای 15 ساله ها. با این حال ، با نگاه به کشورهای دیگر ، از کلاس استاندارد پایین تر است و بالعکس. اولی ناکام و دوم پرش باتجربه است. در هلند ، اسلواکی ، اتریش و کلمبیا ، حدود 40٪ شکست خورده اند. به استثنای کشورهای عضو OECD ، 59.2٪ در کلاس استاندارد در برزیل قرار دارند. شکست یک حالت طبیعی است. این احتمالاً شامل کار کودکان نیز می شود. به نظر می رسد در جمهوری چک ، لوکزامبورگ و آلمان کلاس های پرش زیادی وجود دارد. كودكی را كه می تواند این كار را انجام دهد برای “بزرگ كردن” و كودكی كه عمل نمی كند “این كار را آرام انجام دهید” تشویق كنید تا ارزیابی فعلی را تكرار كند. هیچ برچسب منفی وجود ندارد. ما تلاش می کنیم محتوایی متناسب با هر فرد تهیه کنیم. این امر منجر به آموزش بهینه فردی می شود که باید در ژاپن نیز مورد تأکید قرار گیرد. ===== برای مرجع ، بیایید درصد دانشجویان 15 ساله ثبت نام شده در کلاس استاندارد ، از جمله کشورهای دیگر به غیر از کشورهای عضو OECD را بررسی کنیم. <Таблица 1> 78 کشور را به ترتیب نزولی لیست می کند. ژاپن 100.0 است ، و هیچ دانش آموز زیر و یا بالاتر از استاندارد نیست. این کشوری با اصل سن خالص (اصل ثبت) با رد صفر و پرش صفر است. با این حال ، تعدادی از ارقام وجود دارد ، مانند 73.6 in در ایالات متحده ، 58.2 in در چین (BSJZ (چین) در جدول 1 ، 4 شهر / استان)[Пекин, Шанхай, Дзянсу, Джъдзян]) و 50٪ در 10 کشور تقسیم شده است (پایین سمت راست جدول 1). کشورهای در حال توسعه بسیاری هستند ، اما این احتمالاً به دلیل کار کودکان است. حتی در ژاپن نیز در دبیرستان چندین شکست وجود دارد ، اما در تحصیلات اجباری هیچ مشکلی وجود ندارد. با توجه به این سیستم ، حتی مدارس ابتدایی و متوسطه اول نیز باید با توجه به “نمرات عادی” تصمیم بگیرند که آنها را افزایش دهند (ماده 57 آیین نامه آموزش مدارس) ، اما به دلیل اینکه هنجارهای سنی برای والدین سخت و دشوار است. در واقع ، آنها بدون قید و شرط در حال افزایش هستند. در اروپا گفته می شود “حیف است که به یک کلاس بالاتر بروید ، حتی اگر به درستی بر مطالب تسلط کافی نداشته باشید” ، اما در ژاپن “حیف است که یک بچه در طبقات پایین با یک کودک به دلیل عدم درک کافی داشته باشید”. که باید انجام شود. تغییر اصل سن ژاپن در نتیجه ، مسئله حضور در مدرسه به یک شبح رایج تبدیل شده است و درصد بچه هایی که محتوای دروس را می فهمند 70٪ در دبستان ، 50٪ در دبیرستان و 30٪ در دبیرستان است. همچنین به پدیده “پنج-سه” اشاره شده است. با این حال ، حتی در ژاپن ، از دیدگاه “آموزش بهینه فردی” ، چاره ای جز گنجاندن عناصر کسب نیست. اقدامات محدود به اقدامات سخت مانند خرابی و پرش نمی باشد. روش های مختلفی وجود دارد ، مانند تکرار محتوای سال قبل در یک زمان خاص و تصحیح با ICT در یک تعطیلات طولانی. با این حال ، خوب است آزمایش های ابتکاری برای شکست و حذف ارزیابی ها انجام شود. در حال حاضر ، چرا یک آزمایش را در یک مدرسه خاص برای دوره های آموزشی امتحان نمی کنید؟ من فکر می کنم که تغییر اصل سن ژاپن آغاز می شود ، که ریشه نه تنها در مدارس ، بلکه در جامعه شرکتی نیز دارد. <Източник: OECD „Резултати от PISA 2018 (том V): Ефективни политики, успешни училища“> =====
[ad_2]